Ahogy Géza kollégám mondta: Citromot is kell nyalni, nem csak mindig a mézet.
Ez a fejezet most erről fog szólni. Nyitásnak valami ilyet képzeltem el.
Lelövöm a poént, nem dobja azt a bizonyos lángot. Bekönyörögtem magam a pár utcára levő kipufogó szervizbe. Nehezen ment, a főnök mondta, nem vállalnak motort. Vázoltam a problémámat, a motorral nem is kell semmi csinálni, csak hajlítani szépen egy csövet, minden mást intézek. Még megpendítettem, hogy jó sokáig hordtam hozzájuk a mindenféle műanyaghegesztést, tényleg nem nagy dolog stb.... Csak egy összekötőcső készítést kértem, ez meg is lett, olyan, mint amit álmodtam, nem is volt drága, és másnapra elkészült. Az alsó rész nagyon jó passzos, a dobnál találkozást lazára hagyta, hogy majd rögzítem, ahogy szeretném.
Gibi komával lebeszéltem, hogy megvarrja a kémény alsó részét, meg hajlít hozzá bilincset, én megcsinálom a rögzítést, meg közben furkálok idomot, stb.
Odaértem, motor le,pontozzuk meg, vegyük le, varrjuk. Én elkezdtem hajtogatni a rögzítést.
Veszettül reszeltem, mikor az első sóhaj hullámai elértek hozzám. Aztán ezekből jött még egy pár, én meg tojás alakú szemet vágva pislogtam ki a satu mögül. Különböző szentek, majd kurtizánok emlegetésétől visszahzott a kis műhely, közben lassan materializálódni kezdett az szomorú igazság: a dob hátsó része titánból van. Én közöltem, azért hoztam ide, mert Ti Tán tudtok vele mit kezdeni, de némi közös bénázás, anyázás majd pingvinezés jutott csak osztályrészünkről. Az argon is kifogyott, mi meg ott álltunk egy körbevarrt dobbal, aminek a varrata épp elrepedt hosszában. Nem baj, van B tervem, majd máshol megcsinálják, én meg elkezdtem kipontozni, hol legyenek a furatok az idomon. Ez azért összejött némi reszelés-furategyengetés után, úgyhogy az idom a helyén.
Elballagtam a boltba, vettem némi gittet, műanyag és fém alapozót, meg két féle festéket. A matricákat is legyártották. Első körben lecsiszoltam a tankot, farokidomot, sárvédőt. Ezek ma délután fognak alapozót ölteni.
A futár hozott még egy kisebb első lánckereket, ezt feltettem a gyári helyett. 14 fogas 15 helyett, szerintem a Hringen így sem tud majd leforogni a 6 a célegyenesben, de egyelőre hagyom így, sokkal rövidebbet nem szeretnék. Ennek a motornak úgysem a sebesség a lényege, hanem a könnyű súly, a jó fék, meg az agilitás. A kipufogót leadtam a másik helyre, ahol némi hezitálás után nem vállalták, pedig kolléga biztatására próbáltam azzal motiválni őket, hogy egy jó hegesztő összevarrja a fát a ronggyal is, víz alatt. Mielőtt teljesen erőt vett volna rajtam a reményvesztett kétségbeesés, a szokásos német oldalról lebizniszeltem 2 db rozsdamentes dobot egy egészen nevetséges összegért. Ugyan kell rá várni, de mivel nekem csak 1db kell,a végén ingyen lesz, ez pedig egy ilyen skunkwork-nél nagyon fontos :) Azt viszont elhatároztam, hogy azt biza én fogom meghegeszteni, hadd röhögjetek. Ja, és lesz FB gyorsváltóm is.....