Pincebogárból pályamotort

Hogyan lesz a szakadt futármotorból pengeéles pályafegyver

Felhúztam a csúzlit

2021. január 18. 11:45 - zöldi

20210117 145737 resized

 

A legutóbbi poszt óta dolgoztam szorgosan, mint a hangya, és lassan, mint egy zuhatagi vontató. Volt egy szép kis listám, miket szeretnék alakítani.

-Kormány

-Kormánykapcsoló

-Gumik

-Felni görgőzés, némi szépítéssel

- javító festés+ új dekor

-Gyorsgáz 2.0

 Nulladik lépésként meg kellett javítani a motort, mivel olyat csinált, amit CB-k sosem: Elromlott. Írtam az előzőben, hogy hol kiforgott, hol nem az utolsó pályanapon. Egyértelmű volt, ez gyújtás baj lesz. Aki bolygat kisebb nagyobb rendszerességgel motort, az tudja, a 2 hengeres ilyen szempontból nagyon hálás. Mindenhez hamar hozzáférni. Beindítottam, egy cbf250 stabil egyhengeres járását hallva. Mindenféle bontogatás nélkül benyúltam, lehúztam a bal gyertyapipát (nem fogdosok leömlőket, égettem már össze magam elégszer :D ). Ahogy a gyertyapipa lent volt, a motor le is állt. Ok, megvagy. Levettem a tankot, a jobb gyertyappa meg azonmód a kezemben is maradt.

20201215 073933 resized

Az asztalról mellől felkaptam ezt:

20201215 064159 001 resized

Rádugtam a két sarut, feltettem a pipát, az indítógombra a megszokott dühös 2 hengeres ugatás volt a válasz. Nagyobb baja sose legyen. Itt morzsoljunk el egy könnycseppet a Hondáért, aki még a kétezres évek közepén is szorgosan használta ugyanazokat az alkatrészeket egy csomó motorhoz. A bontós csávó  cb500-hoz küldte a trafót. Ehhez képest egy gyárilag rányomott 3-as szám volt a kábelen, szóval lehetett cb750-é, vagy 1000-é. De mindegy, a lényeg, hogy legyen olcsón minden. Nulladik lépés pipa.

Első lépés volt a gumik beszerzése. Rongyosra olvastam az internetet, átrágtam magam mindenféle teszten, megnéztem pár videót, végigkérdeztem a versenyzőket. Forgattam magamban az információt. Aztán kezdtem elölről. Végül döntöttem, levertem a zászlót a Sportsmart TT mellé.

20201106 073729 resized

 

Sikerült viszonylag értelmes áron beszerezni, de gyorsan hozzáteszem, ilyen drága gumit az életben nem vettem, semmire. Az S20 evo-k még nagyon jó bőrben voltak, azokat olcsón áruba bocsátottam. Miközben melegítettem le a régi felnicsík egy két ragaszkodó természetű maradványát, észrevettem, hogy meg van ütve az első felnim. Hogy az ugratós féktávok intézték -e el, vagy már ilyen volt az elmúlt 2 évben, csak nem vettem észre?  Gondoltam, kigörgőztetem, mi sem egyszerűbb. Ez jó leszt lesz bontsatok egy sört: Mivel napi munkámban gépjárművekkel foglalkozom, első utam a gumis kollégákhoz vezetett. Diadalmasan jöttem vissza egy telefonszámmal. A vonal végén búgó, mélybarna hang közölte, motorfelnit nem javítanak. Semmi gond. Néhány havert felhívva lett egy másik tuti szám. Itt felháborodott hang válaszolt: Nem javítanak motorfelnit, ne is haragudjak, de soha nem is javítottak. Ok. Másik motorom fórumán érdeklődtem, egyből jött egy újabb nagyszerűnek ígérkező elérhetőség egy híresen precíz kartárstól. Gondoltam, ha neki jó volt, nekem nagyon jó lesz. Figyelmeztetett, pénzt vigyek, nem olcsóak.  Legyen, egyszer élünk. Felnavigálok az ajánlott honlapra, tele az egész referencia album motorfelnis, autófelnis képekkel. Jó messze volt, jött a karácsony is, az utak éjjel-nappal tele, gondoltam felpókozom a GS-re és elvitorlázok odáig. Biztos ami fix, rájuk csörögtem. Ezúttal egy karcos, borízű, rendkívül határozott hang küldött el kis híján a vérbe, hogy már 3 ÉVE NEM javítanak motorfelnit. ÖÖÖ, tiszteletem, én kérek elnézést. Kicsit kezdett felmenni a vérnyomásom, megkérdeztem a fórumtársat, hogy mondja már meg, hogy a fenébe görgőztetett tavaly ott felnit? Mire mondja, jaaaaaa.....hivatalosan nem javítanak motorkereket, oda kell vinni, akkor megcsinálják.  Na, a nagy lópimpilit!  Ekkor már majdnem ideges voltam, úgyhogy nem maradt más, elővettem a guglizó szuperpówert. Nem hazudok, 3 perccel később -igaz, kis bizonytalan krákogással hangomban- hallóztam bele a  telefonomba.

-Persze, megcsináljuk, hozd!- hangzott a válasz.

Kiderült, 5 percre vannak tőlem, repültem. Csütörtökre ígérték, keddre kész volt. 12 ezret hagytam ott. Mivel az ilyen árakkal nem vagyok képben, szerintem Diatlov is azt mondaná:

gyatlov

Ütésmentes felnim birtokában parancsoló szükségét éreztem felpajszerolni a  Sportsmartokat . Közben ügyesen elborítottam a motort. (kell még venni egy emelőt)  A kéményt tartó alu popszegecsek hamar feladták a harcot a 160 kilóval. De jó, csinálhatom ezt is. Lefúrtam az összes szegecset, széthúztam az egész dobot, kiütögettem a horpadások nagyját fával,aztán összefűztem új szegecsekkel. Nagyon erős volt a vágy, hogy vágjak a hosszából, egy kis hang még jöhetne, de nem mertem, hátha eljutok valami dB mérős pályára, a hangja meg kimondottan szép így is. Azóta néztem, a seregélyesi pályán is mérnek, ráadásul valami röhejesen alacsony a decibelkorlát. Lesz itt még dB killer gyártó poszt, érzem. 

    Elhatároztam, kicsit igazítok az optikán, ezek a szürke felnik olyan béna ingázós kinézetűek, úgyhogy egy végtelen unalmas telekonferencia  alatt szépen körbemaszkoltam a felnit, a belsejét pedig lefújtam fehérre. Ugyanaz a festéket vettem, amivel a motort is fújtam, nekem nagyon tetszik, szépen terül, nem oldja a benzin.

20201120 140221 resized

Letüsszenthettem volna az egészet fehérre, de olyan sok mindenkinek van :) Ha már a kezemben volt a spray, Holle anyó módjára beterítettem szép fehér porral a csizma-kesztyű-nadrág által kidörzsölt részeket is, szóval ezzel letudtam a tisztasági festős részt. Volt még némi arany dekorcsíkom, azt szépen elhelyeztem a piros és a fehér határára.A fehér-piros Hondás felnicsíkot pedig egyik este a nappalink jelentős részét beterítve egy pár pohárka muskotályos pezsgő segítségével simogattam fel. 

20201230 203013 resized

Postás bá meghozta a némileg hosszabb, erősített alu kormányt. A vas ment tartalékba. Ha már úgyis lent volt, kicseréltem a rég óta repedt kapcsolót házastól, meg beszereltem a Jani bátyám által csinált gyorsgázt. 

20201231 141048 resized

 

Ezt is az angol srácoktól nyúltam le, kellemes lett az áttétele, nem kell csuklót törni a nyélgázhoz.

A motor végáttételén erősen gondolkoztam. A gyári hosszú, mint egy református ének, nekem most -1 fog van elöl. Hátul még egyet elbírna, de nincs olyan lánckerék, csak +3. És ha akkor előre tennék gyárit? A nagy agyalásnak a www.gearingcommander.com vetett véget.   Ha adok 3+ fogat hátul, akkor Kakucson mindkét egyenesben elfogy a hármas még a féktáv előtt. Hosszabb pályákon leforog a 6 is egyenesben.  Ha +3 hátul, gyári elöl, akkor szinte teljesen ugyanott vagyok, ahol most. Úgyhogy téma lezárva, ennek a láncnak időközben lett pár beragadt tagja, megy rá egy új  Gold&Black DID, és csókolom, az áttételezés marad.

Egyik havertól jött az igény, hogy ugyan, nem lehetne-e puhább az ülés. Ezen segítettem még egy réteg szivaccsal. Úgyhogy vagy megszokja, vagy megtanul kiülni :D  

Így állok. A csúzli felhúzva.  Valamit majd biztos reszelek még, mert az időjárást nézve, most túl hamar tenném lapra :)

gs

 

update: Tegnap mentem vele. Ezzel a gyors gázzal olyan, mintha 750-es lenne. És a nyereg is puha :D

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://thundersport.blog.hu/api/trackback/id/tr4216383912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vatomi 2021.05.06. 12:58:57

Nem kaptam értesítést, hogy van új bejegyzés. Megint feliratkoztam. Főleg, hogy megfertőztél a CB imádattal. :) Jövő héten próba a Kakuxon ;)
süti beállítások módosítása