Este átzarádokoltam Csíkszemhez, aki segített némi ampervadászatban. Szégyellem, papíron értek az elektromossághoz, de az elmélet és a gyakorlat esetemben két diszjunkt halmaz. A feladat így szólt: direktbe kötni a gyújtást, csak a kill switch marad, valamint varázsolni valamit, hogy a fogyasztók nélkül se főjön meg a fesszabályzó. Közben levettem a motorról mindent, ami nem kell, de még látok ezt-azt. Hátravan még a termosztát, a plusz osztrák specifikációs légszűrő kör, és a ventilátor, azokra a pályán semmi szükség.
Ahogy ígértem, ma tank lesz a téma, meg az aljmagasság. Kezdjük az aljmagassággal. A kéményt, lábtartókat konzolostól eladtam egy fórumtársnak, én meg terveztem sajátot. A típushoz meglepően sok féle „rearset”, azaz fix, magasított lábtartó konzol lelhető fel. Én viszont ráértem,másrészt ez egy minimál projekt, sok pénzből meg bárki tud varázsolni. Meg hát csak gépészmérnök vagyok, szóval terveztem egy konzolt. Először modellt csináltam kartonból meg tipliből.
Lett belőle egy műszaki rajz szerű valami.
A rajzot elküldtem egy barátomnak, aki 3d modell segítségével javasolt hozzá anyagvastagságot. Itt a kapott testmodellt csak el kellett volna küldenem egy másik ismerősnek, aki egyből be is tette volna a CNC-be. Csakhogy ami beválik a garázsban, üldögélve a motoron, azt képzelve, hogy épp külső íven, driftelve kerülöm K-t (K=Kurvenkönig) a gixerén, az a valóságban egész más is lehet. Lehet túl magas lesz, vagy még hátrébb kellene tenni, vagy épp túl alacsony, és hamar lekarmol. Ültem már jó pár olyan pályagépen, amin tényleg szinte lekarcolhatatlan magas lábtartók voltak, de a helyzet az, hogy én is elég magas vagyok, egyszerűen nyomorultul éreztem magam rajtuk, meg annyira gyárilag be sem hajlott a lábam, úgy kellett felhúzni a csizmánál fogva. Így mindent összevetve, gondosan mérlegelve, kikaptam egy 8-as kazánlemezt a szemétből és mogyorós csoki ígéretét lebegtetve a januári csípős levegőbe, kivágattam az új konzolt lakatos haverommal.
A szezonban így marad, ha beválik, majd következő télen kimaratom aluból. Ha meg kiderül róla bármi turpisság, akkor van merre alakítgatni.
Közben rendeltem „billet” fix lábtartót meg fékpedál véget. MEg is érkeztek, most a fékpedál gyártás következik, remélem a héten találok rá időt, anyag már van hozzá.
Lábtartó ügyben itt állunk, jöjjön a tank.
Kicsit horpadtkás volt, kicsit rozsdás, nem volt betöltője. De az enyém volt :D
SImsonos fórumon olvastam, a citromsav nagyszerű fegyver a rozsda elleni harcban. Recept: 100g citromsav/3 liter víz. Fel kell jól melegíteni, feloldani a citromsavat, aztán bele a tankba. Kétszer végigcsináltam, mindkétszer egy hétvégét ázott a tank a "citromlével". Innen is puszilom a toleráns kis feleségem, mert pl a kád így nézett ki :D
A tank eleinte ilyen volt belülről:
Aztán a folyamat végére ilyen lett:
Megkértem G bátyót , a Gurut, kicsit egyengessen a felszínen. Nem kell, hogy concours minőség legyen, de ne legyenek benne ekkora malacellető mélyedések. Egyik este elmentem hozzá, bedobtam a tankot a titkos cserehelyre, másnap reggel jött a telefon, hogy melyik szemétdombon találtam.
No, én nem tudom mit csinált vele, beszéljenek a képek(ezeket nem én csináltam :D):
Aztán telefonált X is, hogy nála landolt a tanksapka. Hihetetlenek ezek a csájníz fiúkák, méretpontos, jó minőség, 4000 ft körüli áron, postával. Ezt csak rápróbáltam, mert a festéshez úgysem fogom berakni.
A héten kitalálom, hogy rögzítsem a farokidomot, aztán megyek összekötő csövet gyártatni. Méghozzá egy japán gyártású karbon kéményhez. De ez már egy következő történet.