Pincebogárból pályamotort

Hogyan lesz a szakadt futármotorból pengeéles pályafegyver

Tank, lábtartó

2019. február 25. 09:02 - zöldi

Este átzarádokoltam Csíkszemhez, aki segített némi ampervadászatban. Szégyellem, papíron értek az elektromossághoz, de az elmélet és a gyakorlat esetemben két diszjunkt halmaz.  A feladat így szólt: direktbe kötni a gyújtást, csak a kill switch marad,  valamint varázsolni valamit, hogy a fogyasztók nélkül se főjön meg a fesszabályzó. Közben levettem a motorról mindent, ami nem kell, de még látok ezt-azt. Hátravan még a termosztát, a plusz osztrák specifikációs légszűrő kör, és a ventilátor, azokra  a pályán semmi szükség.

 

IMG 20190208 193942

Ahogy ígértem, ma tank lesz a téma, meg az aljmagasság. Kezdjük az aljmagassággal. A kéményt, lábtartókat konzolostól eladtam egy fórumtársnak, én meg terveztem sajátot. A típushoz meglepően sok féle „rearset”, azaz fix, magasított lábtartó konzol lelhető fel. Én viszont ráértem,másrészt ez egy minimál projekt, sok pénzből meg bárki tud varázsolni. Meg hát csak gépészmérnök vagyok, szóval terveztem egy konzolt. Először modellt csináltam kartonból meg tipliből.

IMG 20190120 145105

Lett belőle egy műszaki rajz szerű valami.

IMG 20190120 151526

A rajzot elküldtem egy barátomnak, aki  3d modell segítségével javasolt hozzá anyagvastagságot. Itt a kapott testmodellt csak el kellett volna küldenem egy másik ismerősnek, aki egyből be is tette volna a CNC-be. Csakhogy ami beválik a garázsban,  üldögélve  a motoron, azt képzelve, hogy épp külső íven, driftelve kerülöm K-t (K=Kurvenkönig) a gixerén, az a valóságban egész más is lehet. Lehet túl magas lesz, vagy még hátrébb kellene tenni, vagy épp túl alacsony, és hamar lekarmol. Ültem már jó pár olyan pályagépen, amin tényleg szinte lekarcolhatatlan magas lábtartók voltak, de a helyzet az, hogy én is elég magas vagyok, egyszerűen nyomorultul éreztem magam rajtuk, meg annyira gyárilag be sem hajlott a lábam, úgy kellett felhúzni a csizmánál fogva.   Így mindent összevetve, gondosan mérlegelve, kikaptam egy 8-as kazánlemezt a szemétből és mogyorós csoki ígéretét lebegtetve a januári csípős levegőbe, kivágattam az új konzolt lakatos haverommal. 

IMG 20190122 114244

A szezonban így marad, ha beválik, majd következő télen kimaratom aluból. Ha meg kiderül róla bármi turpisság,  akkor van merre alakítgatni.  

IMG 20190124 121811

IMG 20190124 150052

 IMG 20190125 194403

Közben rendeltem „billet” fix lábtartót meg fékpedál véget. MEg is érkeztek, most a fékpedál gyártás következik, remélem a héten találok rá időt, anyag már van hozzá.

IMG 20190217 191841

 

Lábtartó ügyben itt állunk, jöjjön a tank. 

Kicsit horpadtkás volt, kicsit rozsdás, nem volt betöltője. De az enyém volt :D  

SImsonos fórumon olvastam, a citromsav nagyszerű fegyver a rozsda elleni harcban. Recept: 100g citromsav/3 liter víz. Fel kell jól melegíteni, feloldani a citromsavat, aztán bele a tankba. Kétszer végigcsináltam, mindkétszer egy hétvégét ázott a tank a "citromlével". Innen is puszilom a toleráns kis feleségem, mert pl a kád így nézett ki :D

IMG 20190128 085252

 A tank eleinte ilyen volt belülről:

IMG 20190125 182331

Aztán a folyamat végére ilyen lett:

IMG 20190128 085237IMG 20190128 085208

Megkértem G bátyót , a Gurut, kicsit egyengessen a felszínen. Nem kell, hogy concours minőség legyen, de ne legyenek benne ekkora malacellető mélyedések. Egyik este elmentem hozzá, bedobtam a tankot a titkos cserehelyre, másnap reggel jött a telefon, hogy melyik szemétdombon találtam. 

No, én nem tudom mit csinált vele, beszéljenek a képek(ezeket nem én csináltam :D):

WP 20190215 17 41 25 ProWP 20190215 12 19 57 Pro

WP 20190215 18 13 36 Pro

Aztán telefonált X is, hogy nála landolt a tanksapka. Hihetetlenek ezek a csájníz fiúkák, méretpontos, jó minőség, 4000 ft körüli áron, postával. Ezt csak rápróbáltam, mert a festéshez úgysem fogom berakni.  

A héten kitalálom, hogy rögzítsem a farokidomot, aztán megyek összekötő csövet gyártatni. Méghozzá egy japán gyártású karbon kéményhez. De ez már egy következő történet. 

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://thundersport.blog.hu/api/trackback/id/tr7314652777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blade_RRunner 2019.02.26. 15:30:06

Helyezhetnéd magasabbra is a mércét (K-nál), ha már "csinált" pályagéppel fogod tolni. ;)
süti beállítások módosítása