Pincebogárból pályamotort

Hogyan lesz a szakadt futármotorból pengeéles pályafegyver

Mindig van egy első alkalom

2019. május 06. 08:11 - zöldi

Nem gondoltam volna, de a olyan kedvező lett a csillagászati együttállás, hogy a május 1. délután kint talált a Kakucs ringen. Operatőröm és első számú szurkolóm- a nagyobbik fiam- otthon maradt egyéb okokból, így értelmes „akcióképet” nem tudok mutatni. Igazából csak egy kis fékezett habzású ismerkedésre készültem. Már kiérkezéskor láttam, hogy rengetegen vannak. Voltak gyakorló versenyzők, jó sokan utcai gépekkel, páran pályagéppel. Mire harckész állapotba kerültem, pont egymást érték a népek, így komótosan odasétáltam nézegetni a sorstársakat. Aztán pár kör után ritkult a nép, én meg elkezdtem az első köreim. Gondoltam, hogy könnyed lesz a gép, arra nem, hogy ennyire. Gyakorlatilag erő nélkül lehet jobbra- balra csapkodni, viszont próbáltam ésszel menni, a zsír új első gumi miatt. Azt mondjuk áttöröltem pár soron féktisztítós ronggyal, de jobb a békesség. Pár kör alatt meleg lett a fék is, nagyon vicces féktávokat vettem vele. Körülbelül megvolt, hol szoktam fékezni, most ugyanott fékezve majdnem megálltam :DDDDD A kipuffban valószínűleg egy gramm tömés nincs már, mivel olyan géppuskaropogást rendezett minden féktávon, hogy az már majdnem sok volt nekem is. Ami nem tetszett, hogy nem tudok rendesen megkapaszkodni térddel a tankban féktávon, ide majd kell egy olyan zselés tankpad szerűség. K mondta, ne vegyek kínait, mert az lemállik, szerintem hallgatok rá.

Első menetből lementem, szuszogtam, iszogattam, paddockban sétálgattam, közben odajöttek, hogy milyen osztályban versenyzek –LOL- vele. Egyszóval madarat lehetett volna fogatni velem, éreztem, sok örömteli kör vár ránk még, azt kaptam, amit vártam tőle.

Második felmenetben már irányfordítás volt,  óramutató járás szerint mentünk, én ezt speciel nem annyira szeretem. Sikerült jó sokunknak felmenni, páran hasonló tempót mentünk, kezdett magával ragadni a flow, tettem balra, jobbra, próbáltam egyre mélyebbeket dönteni, felsőtestet értelmesen használni,később fékezni, hamarabb kigyorsítani. A kisangyal ugyan ott huzigálta a vészcsengőt, hogy ez a motor akkor is nagyon új, kisebb lépésekben kéne haladni, de elragadott a hév. A gumik szépen tapadtak, mentem egy szép íveket húzó Monster után, aztán a hátsó egyenes utáni hosszú jobbosban hallottam egy kis fémes hangot, amivel egy időben már kint is voltunk a porban. Néztem hülyén, hogy ez meg mi volt, aztán felállítottam, pöccre beindult, és kikullogtam a parkolóba. Meglepődve láttam, a motoron alig van sérülés, a kormány végéből hiányzik fél centi, a lábtartóból egy, a kémény dobja meghorpadt, az összekötő cső meg karcos. Báááásssz, tuti hogy az emelte ki a motort…..Odajöttek páran, hogy mi történt, kicsit dumáltunk, aztán átnézem mindent, és visszamentem. Figyeltem, kicsit lógattam a csizmám, így időben megéreztem a koptatón, mielőtt bármi leérne. Eleinte zabszemmel a hátsómban körözgettem, aztán óvatosan felbátorodva kezdtem  lassan –magamhoz képest-felgyorsulni, szigorúan betartva a frissen meghatározott „egy gombóc, egy nyelés” szabályt.  Aztán lejöttem, nézegettem a gumit, hátul szépen kidöntve, finom meleg, szinte kenni lehetne. A következő menetre ismét fordítás volt, én meg feltettem a telefont a tokba, bekapcsoltam a Race chrono appot , kíváncsi voltam, a számomra élvezetesnek tűnő tempó milyen köridőt jelent.  Elsőre 10 körös karikából sikerült egy 53.70,  a következőre egy 52.57. Ismerkedésnek teljesen elégedett vagyok, én ennyit még soha semmivel nem mentem, még Tibi R6-jával sem. Tudom, ez még erősen a lakossági köridő, de én alapvetően azért járok, hogy jól érezzem magam, szóval az irány jónak tűnik. Már páran belejelentkeztek, hogy jönnek legközelebb, innen üzenem, hogy HISZEM HA OTT LESZNEK! :D  A jövő héten a frissen kölcsönkapott inverteres hegesztővel átszerkesztem az összekötőcsövet, rendeltünk pár szett lábtartót, meg veszek üvegszálas blokkvédőt. A kormányon igazítok egy kicsit, és várom a következő lehetőséget :D

Egy ismerős ismerősétől meg ezeket kaptam, innen is köszi :)

ff

 

58740029 2211684618908298 8988688005824774144 n cr

Még egy, láttam már a thundersport bajnokságban is, nagyon hosszú úton jár a gázkar, mivel ennek nem kell homológnak lennie, keresek rá valami „quick action” csumát, ezek a lovak valószínűleg nem fognak meglepni még eggyel lejjebb áttételezve sem.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://thundersport.blog.hu/api/trackback/id/tr7014810070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vatomi 2019.05.06. 14:37:12

Jó lesz ez Komám! Ennél jobban sose verd oda magad ;)

Blade_RRunner 2019.05.19. 09:47:02

Ahogy egy US fórumon olvastam, “quick turn-in is overrated”. :) Úgy jött szóba, h jobb helyeken K6-tol felfelé a gixxer elejét is emelik, nem csak a hátulját. Majd ha gyors leszel ;) meg kell találni a kompromisszumot a stabilitás és agilitás közt. J. motorjának az elején most emeltem pár mm-t. Érezhetően kevésbé könnyen billen be az ívre, cserébe ha ott van, mintha sínen futna az első kerék. :)

zöldi 2019.05.19. 21:48:03

@Blade_RRunner: Kíváncsi vagyok, mi lesz a következő? "Knee dragging is overrated" :DDDD
süti beállítások módosítása