Lassan itt a langyos, madárfüttyös, későn sötétedős szeszélyes tavasz és hiába motoroztam szokás szerint egész télen, már nagyon viszketnek a térdkoptatóim. Az elvonási tüneteket csak súlyosbítja, hogy a motoron történt pár apró módosítás, amit alig várok, hogy kipróbáljak.
Az elsőként elvarrandó szál nem volt más, mint a hátsó fék kérdése. Az utolsó alkalom utolsó menetén, a depóban önállósította magát a fékdob kitámasztó, és lett egy használhatatlan fékkulcsom. Ez nem annyira olcsó cucc a Hondánál, így Németországból 20 euro-ért rendeltem egy komplett hátsó lemez-fékkulcs-pofa kombót. A lemez nagyon rusnya állapotban volt, így inkább átszereltem az egészet a régire, tokkal-.vonóval, a pofákat meg odaadtam egy klubtársnak, pontosabban elcseréltem egy üveg minőségi Cabernetre, amit ezúton is köszönök.
A fékpedál sem tetszett igazán, túl rövid lett az elő evolúcitós változat. Nézegettem, az angolok mivel mennek a Thundersportban, így konstruáltam egy újat. Jani bátyám esztergált bele egy jó passzos betétet, hegesztettem rá egy alsó kitámasztót, most van végre egy olyan hátsó fékem, amit akár valóban használhatnék is.
A másik, ami birizgálta a fantáziám, a szelepek állapota. Így egy dologtalan estén levettem a szelepfedelet. A látvány megnyugtató volt, szép egyenletes olajfilm mindenen, semmi saras-pakurás kotvány. A hézagmérés vége már nem volt ekkora diadalmenet, gyakorlatilag az összes hézagom tűrésen kívül volt, a jó hír, hogy lefelé, vagyis eddig a blokk elkerülte a barbár kezeket
Ennél a típusnál- is- ki kell venni a vezértengelyeket a művelethez. Csíkszem koma adott kölcsön egy Hondákhoz való feszítőpatron visszahúzó kulcsot, meg egy vadállat mágnest. Szépen kijött minden, a mágnessel feljöttek az csészék, melyek alján ott néztek a kis korongok, mint kagylóban az igazgyöngy. Végigmértem, számolgattam, megrendeltem a 8 korongot, 1 nap alatt megjött, innen már csak össze kellett szerelni. Ahogy a szerelési könyvek mondják: Az összerakás menete megegyezik a szétszedéssel, csak fordított sorrendben. A kontrollmérés szép "alsószéle-közepe" értékeket hozott. Közben azért egyediesítettem egy egész kicsit, a szelepfedélen pár helyen kezdett lekopni a gyári hullaszürke festék, így kapott néhány réteg selyemfényű feketét a készletből, ami még a GS bukócső festéséből megmaradt
. Az így elkészült „Blacktop” motor most már legalább fél lóerővel erősebb, már csak a látvány miatt is. :)
Aztán összerelés közben elejtettem egy alátétet. Elég ritkán csinálok ilyet, ebből most 1 óra anyázás lett, aminek a felénél így nézett ki a motor:
A szökevény a veretes szóhasználatnak váltig ellenállva rejtőzködött tovább, én pedig már majdnem kezdtem rendkívül ideges lenni. Egyik benzingőzös szomszédom épp megérkezett, hát nem megtalálta? Szerintetek hol volt? Mélyen bent, az önindító alatt, de csak egyetlen szögből látszott. A karbisor ment vissza helyére- kell rendelnem bele egy Pilot csavart, mert a jobbos teljesen szét van barmolva.
A következő menet volt az olajcsere, vízcserével együtt. Motul ment bele mindkettőből. Ha jól számoltam, 500 km körül került bele a motorba a pályanapok alatt, de mivel előtte állt egy ki tudja, milyen hosszú intervallumot töltött a csűrben, gondoltam egy frissítés nem árthat. A tavalyi olajnak normális, sötét színe volt, a szintén egy éves hűtővíz pedig megnyugtatóan tisztán tört a felszínre. A Motocool most marad is benne huzamosabb időre. Terveztem egy kis méretű tágulási tartály felrakását, de még nem találtam megfelelőt, egyelőre marad az eredeti. A PAIR rendszer is menni fog a szelektív hulladékba, amint találok olyan dugókat, amivel a vákkumcsövet és a légszűrőházat leblindelhetem. Mellesleg, mivel ez a rendszer ad friss levegőt a kipufogógázhoz, szerintem ezért durrog motorféken olyan Istentelenül. Más CB-k, negyed ilyen hosszú csövekkel sem csinálják az a géppuskaropogást. Majd kiderül, rajta vagyok a témán.
A legfontosabb újítás ez volt.
A képen egy szép, polírozott, erősített, progresszív tekercselésű teleszkóprugó van, ha esetleg életlen lenne :) A telefonom autofókusza ismeretlen helyre távozott, a fotógépem meg nem olajoznám össze, ide még kell valami megoldást eszközölni. A futóművet már rég meg akartam okosítani. A poén, hogy volt itt javításon egy utcai CB. Mentem vele, és elképesztően kezesnek, fordulékonynak tűnt. Gazdája is állította, egyáltalán nem hasonlít az előző 7 (!) CB-re, ez sokkal szebben fordul. Szerencsére csinálni kellett az elejét is, így hamar kiderült, hogy ugyanilyen prog rugó van benne. Na, ekkor megfogadtam, hogy már akkor én is szerzek. Egy tiszteletkörön már túl voltam, tavaly mindenhonnan az jött válaszul, hogy készlethiány van. A Wirth-tel jó tapasztalataim voltak, Frici koma, pedig idén be is tudta szerezni. A 3 hét szinte elröppent miközben jöttek-mentek a különböző tavaszi szervizre áhítozó motorok. Rákészültem rendesen a cserére. A motor elejét bármikor 5 perc alatt kiveszem, sötétben is, viszont ezekhez a rugókhoz általában a gyártó más villaolaj mennyiséget határoz meg. Ezt meg kellett tudnom, mennyi pontosan. Régebben ráírták a termék dobozára a viszkozitással együtt. Apró érdekesség, a Wirth oldala nem éppen az ergonomikus honlapok csimborasszója, és mikor már 10 perc ment rá az ajánlott légrés keresésére eredmény nélkül, inkább írtam nekik németül. Később visszanéztem, erősen hajtott az infóéhség, meg nem vagyok én olyan elesett, hogy ne találjam meg. Még 10 perc, és megtaláltam. 140mm. Két nap múlva levél a Wirth-től: 160mm. LOL Újra megnéztem, elnéztek pár sort a táblázatban a támogató osztályon. :)
Aztán este találtam egy üres órát, leoldalogtam a garázsba. A régi villaolajat olajat kiöntöttem, bár nagyon nem volt retkes, de ne ezen múljon a 0.46. :) Ha már kint voltak a villák, maszkolószalagot és újságpapír ragadtam, és megadtam a végső lökést: lefújtam selyem feketére a villacsizmákat. Gyárilag a hátsó lengővilla fekete, a csizma meg nyers alu színű, nekem nem áll össze esztétikailag. Az osztrák só egyépként is szép darabokat harapott ki a lakkból, úgyhogy valamit egyébként is tenni kellett. Amíg száradt az eleje, felnyaltam az oldalsó rajtszámokat – kicsik lettek, annyira nem jön be- meg az új nagy Lucky matricákat a tank oldalára. Ez a lenti képen még a régi, amit leöntöttem benzinnel :D A farokidom kapott még egy magyar címert, a tank oldala pedig két csúszásgátló gumit.
Történt még egy változás, feltettem egy műszert, meg egy fejidomot, azt csak majdnem. Ez egy kalandos részlet volt. A fejidomot az aliexpresszen találtam, mit takargassam, jól nézett ki, és megigézett az ára. A való életben annyira kicsi volt, hogy csak dekor célra lett volna jó. Így tovább adtam árában. Viszont feltettem egy fordulatszámmérőt, hátha jószerencsém a dB killerek Mekkájába, Hungaroringre találna vetni. Ott ugyanis szigorú mérés van adott fordulaton, amit legjobban egy fordulatszámmérővel lehet detektálni.
Sakál lett, nem?
És pontosan beleillik a konzolja a műszerfal rögzítőfuratába. 2300-ért postával....akarhat ennél ember többet?
Aztán átjött Csíkszem, bekötni.
És, hát.....beindítottam. Ez mindig ünnep, a legjobb hangú motorom, ami valaha volt.
Alapjárat: 3000/min
Mennnyiiiiiii???? Ahogy húzgálom a gázt, alig-alig követi. Elmorzsoltam egy lemondó, halk "bazmeget". Majd lesz valami megoldás...Megkerestem Pétert, aki egy ritka ügyes műszerész. Azt mondta, kell lennie kapcsolónak vagy valaminek, hogy egyáltalán hány hengerről jön a négyszögjel -az mi?- meg még néhány hasonló okkult mondatot tartalmazott még az emil. Az internetet is segítségül hívtam, érdekes módon az amazon.de is árulta ezt a terméket. A Kundenbewertung az általam valaha látottnál jóval nagyobb számú 1 csillagos értékelést tartalmazott. A legtöbben azt írták, világít, de nem megy, ez egy szar. Más azt írta, megy, de nagyon pontatlan. Pipa. Aztán volt egy 5 csillagos, aki azt írta, sajnálja, hogy mindenki hülye a bekötéséhez, az övé tök pontos, csak kicsit lusta, ezen az áron ez csúcs termék. Töretlen optimizmusom ezen a szálon indított el. Így kerültem záros határidőn belül egy maláj fórumra, ahol a srác elmagyarázta a többieknek, hogy a műszer valamelyik kábelét nem simán a gyújtásra kell kötni, hanem direktben rá a gyújtótrafó kivezetésére, akkor pontos lesz. Mikor következő alkalommal Csíkszem erre járt, elkaptam, és forrasztópákájának ismételt működtetésére kényszerítettem. Szegény, nem volt választása, 1 perc alatt átkötötte, nekem meg egyből lett 1200-es alapjáratom, egy használható fordulatmérővel.
Így néz most ki. Közben ráleltem a Brit CB versenyző fórumra, ahol kifogástalan úriemberek arról informáltak, van egy társuk, aki gyárt a gyári hátsó lengéscsillapítókhoz erősített rugót. Alig várom, hogy válaszoljon :D