Pincebogárból pályamotort

Hogyan lesz a szakadt futármotorból pengeéles pályafegyver

Élesedik a penge

2019. május 20. 12:43 - zöldi

Rajtam volt a harctéri idegesség, hogy mihamarabb újra kint legyek, így bevittem a melóhelyre a motort, ott munka utáni  szabadidőmben büntetlenül hegeszthetek/köszörülhetek. A kipufogó slankabbá tétele volt a cél, leszereltem a dobot, az összekötőcsövet meg nemes egyszerűséggel elvágtam 3 darabba.  Ezeket addig forgattam, köszörültem, vagdostam, mìg összeállt belőlük a kívánt ív. Elkezdtem összevarrni, de hiába szereztem megfelelő pálcát, meg profi kis inverteres hegesztőt, néhol még 60 Amperrel is égette az anyagot. Ha még eltöltöttem volna pár órát, és tökéletesen illeszkedőre csiszolom az illeszkedési felületeket, akkor sikerült volna valószínűleg. Így viszont összepontoztam, a hegesztő haverom meg szépen összedolgozta AVI-val.

IMG 20190514 134150

20190516 055453

Lefestettem a bevált hőálló Prisma Colorral, felpróbáltam, tetszik, lájk :) Ha már ott voltam, gondoltam kiütöm a palástból azt az árkot, amit a rugóstag nyomott bele. Lefúrtam a popszegecseket, némi ösztökélésre kijött a hátsó kúp. Szép egészségesnel tünő hangtompító anyag jutott így lélegzethez, fára tettem a palástot, és egy laposvassal kiegyengettem a horpadást belülről. Mélyebben elmerülve a hangtompító anyagban, észrevettem, a közepe azért szépen ki van égve, de ezt most nem kezdtem el tömködni, a hangerejével nincs bajom

20190515 155233

20190515 155452

. Eper koma átjött egyik este, levettem a felnijeiről a gumikat, ő meg adott kölcsön egy rendss popszegecshúzót. Összeszegecseltem a dobot, feltettem az összekötőcsőre és felfűztem. Azon még gondolkozom, tegyek-e fel erősebb dobrögzítőt. 
Ezzel megvoltam, valamit kellettt lezdeni a kormánnyal. A jobb oldalán lesrégeltem belőle az aszfalton, a markolat is elszakadt, az ment a kukába. Emlékeztem, Csíkszem barátom ajánlgatott használt markolatot, hát persze, hogy megvolt még neki. 
Nekem viszont a fék nem tetszett, lötyögött a kar, gondoltam veszek egy újat, ez már valószínűleg görbe is. Meg szerzek valami bilianyagból kormányvéget, ha ismét sóder fürdőzünk, ne kelljen kormányt vagdalni. Frici hamar szállított szép piros végeket meg egy új fékkart. Ami -ahogy székely ismerőseim mondják- nem talált rá. De úgy nagyon nem. Nem adtam fel, FB-n kérdezgettem a csoportban is, úgy tűnik ezekhez kétféle fék van, de minden katalógus csal egyet ismer. Régi jelmondatom, a guglin csak az nem talál választ, aki rosszul kérdez ;) Esetemben a válasz a Motoroázis nevű műintézmény volt.
Tengernyi kar raktáron, készségesek voltak a srácok, kb 20 percig túrták a papír katalógust,  3 kart is hoztak, ami stimmelt, egy az SLR 650 nevű félszerzeté, a másik nem tudom, mire való, a győztes pedig egy állítható Moto Guzzi kar lett. Feltettem, majd elégedetten üdvözöltem magam az egyujjas fékezés békés univerzumában. Nézegettem, nézegettem, aztán úgy gondoltam, hátrébb húzom én ezt a kormányt. Va fanculo???? Ahogy csavarom hátra, látom, egész más ívet ír le a két kormányvég. Ja, hogy én görbe kormánnyal mentem PB-t Kakucson? Csak van valami abban a Rossis pólóban :))))) 

20190520 083236

OK, a kormány megy vissza kolbászt szárítani. Hamar eszembe jutott eper, akinek odaadtam egy lapos Pazzazt vagy 3 éve a soha el nem készülő cafe racer projektjéhez, hogy próbálja rá, ha jó Kifizeti, ha nem, visszaadja. Mondta, nem adja, jó lesz neki, de hozna egy karbisort kitisztítani. 
Eszembe jutott a FB csoportban árultak egy kormányt, az csodával határos módon másnapra itt is volt. Igaz, ezüst, de legalább valami csillog rajta. 

20190520 114459
Gondoltam, azért még folytatom a tmk-t, tettem bele friss hütőfolyadékot, bár ami kijött, az sem volt az a klasszikus, magyar használt motoros rozsdás-koszos trutyi.

20190516 060920


Még van egy megoldandó dolog, zörög a gyújtótrafók konzolja, de egyszerűen nem látom, mihez ér hozzá, viszont halálra idegesít. 
Közben megjöttek a blokkvédők Angliából, ezekből fogok egy ismerőssel gyártatni egy adagot. Ha hazaviszem, a szelephézagokat fogom még átnézni, meg hogy hol áll a vezérműlánc feszítő.

Aztán jó idő legyen, egészség, meg szabadidő. A többit megveszem :) 

BTW, alig használt első tulajos Bandit 1200-t valaki?

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://thundersport.blog.hu/api/trackback/id/tr2514837082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vatomi 2019.05.21. 13:11:02

Megint Kakucsérett lett ;)
süti beállítások módosítása