Hadd magyarázzam meg a címet a nem motorokkal kelő-fekvő olvasóknak. A Honda egyik meghatározó, '92-től mai napig gyártott literes superbike-ja a Fireblade. 4 hengeres, ezres (régen "csak" 900 volt) . Az én kis pincebogaram meg pont a fele, 2 hengeres, ötszázas. Tibi haveromnak épp ecseteltem, milyen újabb tuningokat hajtok végre a motoron, mikor találóan annyit mondott: Ez nem tűzpenge, ez egy Tűzbicska. :)
Ott hagytam abba, hogy bekéredzkedtem az egyesült királyság CB500 racing netes közösségébe. Jó dolog nyelvet beszélni, erre bátorítanék is mindenkit, aki küzd ilyesmivel, mert nagyon érdekes dolog kitekinteni más helyekre. Amit az angoloknál tapasztaltam, röviden: maximális segítőkészség minden irányban, az újaknak is. Nincs furkálás, hisztizés, moderáció, hiszen nincs is mit. Rendben, az egy kvázi rajongói klub, de több ilyennek vagyok a tagja, és merőben más tapasztalatokat gyűjtöttem. Újként bemutatkoztam, megdicsérték a CB-t. Lepörgettem az elmúlt pár hét meglepően gazdag termését. Az hamar kiderült, - ahogy pl a TY250 triálos csoportban is- hogy elég sok verseny/pálya/már gyártásból kifuttatott alkatrészt gyártanak a tagok. Olyan leömlő kell, ami nem ér le? Van! Balos dobbal kéred,vagy jobbossal? Verseny kábelköteg? Josh csinálja. Áttört CNC-zett lánckerékfedél, emelőszemes adapter? Válassz színt! Felhajlós fékkar, verseny ülés, anyagában színezett idomszett? Versenylábtartó? Utcai kiosztású kellene vagy versenyzős-tipegős? Szerencsére ezek már mind megvoltak. Jó hogy csak későn találtam rájuk, így gondolkozva meg hulladékból megoldottam azt, amit amúgy simán megvettem volna :D De hát, ha már karantén van...egyszerűen muszáj volt most csak egy egész kicsit pánikvásárolni :D Megkérdeztem a kisegyház tagjait, hol lehetne combosabb rugókat szerezni hátra, megtartva a gyári csillapítókat. Tudtam, hogy komplett rugóstagként az YSS(270 euro) és a Hagon (160 font) jöhet szóba, de én annyiért motor szoktam venni. Elirányítottak Robhoz, mondván neki van, FB kivitelben is. Bátortalan kérdésemre kiderült, hogy Fat Bastard-ot jelent :) Rob aztán gyorsan kijózanított, hogy a gyári rugóstaghoz ember nem csinál erős rugót, neki Hagonjai vannak, súlyra tudja szabni, 160font. Közben olvastam visszafele, egyik ember szerint a Hagon a király, másik szerint az Yss, itthoni fórumtársnak egy Hagon utcán elrozsdásodott 1 év alatt, és mondta, semmi változást nem is érzett. Nézegettem a hírfolyamot, egyszer csak valaki lengővillát keresett, kommentben meg ajánlottak neki egy alig használt, újszerű yss rugóstag párt árukapcsolásként. Ő nem ugrott rá, kivártam 2 napot, aztán ráírtam Markra, h láttam a posztját, ha még aktuell, megvenném. Kellemeset beszélgettünk, alkudoztunk egy jót, így az enyém lett egy pár YSS Race rugóstag. Még Londonban pihen egy ismerősnél, mert közben bedurvult a pandémia. Kikérdeztem a népeket bevált fékbetétről a Nissin nyeregbe. Az SBS dual carbonra sokan esküdtek, kiemelve, hogy esőben is hibátlan. Frici tudott szerezni hamar, nem is volt drága. Hamar beépítettem, eltörölgetve szépen a nyerget. A dugattyúk még mindig vajpuhán mozognak.
Balra az SBS, mellette a Ferrodo. Hasonló keveréknek tűnik de sokkal harapósabb már hidegen is.
Aztán Josh, az admin meghirdetett egy kisebb halom gyári alkatrészt. Volt benne két oldalsó tankborítás. Ráírtam. Azt mondta, azok már elkeltek, de van két fekete. Mondom, ok, kb fele árat mondott postával, mint amennyiért itthon adják, negyedét, mint amennyiért a németek. Pár nap múlva írt, hogy ne haragudjak már, nem találja a két feketét, de van két festett fekete. Hozzátette, ha úgy megfelel, ad mellé fájdalomdíjként egy verseny túlfolyó tartályt- pár nappal azelőtt érdeklődtem, milyeneket használnak. Micsoda úriemberek :D Ezt már ügyesen Németországba kértem, ide is ért a napokban. Így néztek ki.
A nagy matricákat lemelegítettem róla hőlégfúvóval.
Úgy döntöttem a Honda felirat mutatós, azt lemaszkoltam, a többit felcsiszoltam. A fényezésből maradt sok műanyag alapozó, meg fehér is.
Aztán jött az ajándékbontás....tádááám
Az egyik A betű áldozattá vált, de még van otthon fehér makettfesték. :D
Rendeltem hozzájuk felfogató tappancsokat.
Felülre viszont háztáji módszerrel kivagdostam a trafótakaró gumiból.
Ha már benne voltam a vagdalásban, a GS millió dolláros Touratech oldaltámasza sem csörög többé.
Ideje volt feltenni az új szerzeményeket. Az új emelőpadomon kifigyeltem, a gyári nagy túlfolyótartályt csak egy db M6 csavar tartja. Ez.
Fél perc alatt kint volt. Milyen király 5 perc, és kész is leszek. Nem kellett sok idő, hogy rájöjjek a túlfolyó tartály nem fog kijönni csak úgy magától. 20 perccel később.....
Úgy biza, csak akkor jön ki, ha kiveszed a lengővillát. A túlfolyó vezetéket pedig nem tudod visszavezetni, ha nincs lent a tank, ahhoz meg le kell fenni a farokidomot. Továbbá az akku dobboza is útban lesz fefelé, ahhoz már csak az akkut kell kivenni.
A lengővilla és rajt a csúszka ilyen volt. Tegye fel a kezét, aki így visszatette volna.
Nekem sem maradt választásom, áldoztam gazdagon a Féktisztító Mammonnak. Hamar kiderült a lengővilla hibátlan, sehol nem rohad- angoloknál sűrűn előforduló probléma-, a láncvezető csúszka is hibátlan. A tűgörgős csapágyak kaptak jó adag zsírt, erre fele mostanában nem kell nézelődnünk.
Ha már hozzáfértem, elkezdtem a blokk hátulját is elpucolni. Akkor már levettem a lánckereket, csak nem hagyom így....
Újabb nagy mennyiségű féktisztót permetezés, fogkefézés után:
Aztán felköltözött az új tartály:
Ha már ilyen szépen haladtam, el kellett varrni még egy szálat. A farokidom rögzítése nem tetszett, néha recsegett, mint az öreg fák a viharban. Az angol srácok többsége is lefogatta a nyeregrésznél a zártszelvényhez. De el nem tudtam találni, mivel lehetne. Egy kérdés a fórumra, és jött a válasz:
Rivnuts, mate.
Magyarul szegecsanya. És tényleg!! Kötőelemekben kevésbé jártasaknak: az egy belül menetes anya, amit bele lehet húzatni egy furatba egy speciális szegecshúzóval.
Úgyhogy kifúrtam a farokidomot, megpontoztam az ülés alatti zártszelvényt, és fúrtam.
Miután a Szögkert kifosztottam pár hete, az imbusz csavarok végre beköltözhettek a műanyag alátétekkel a végleges helyükre.
Igen, tudom, ott lent kell majd egy kis kozmetikai "belefújás".
Mint aki jól végezte dolgát, kezembe kaptam a nyomatékkulcsot, végigkattintgattam az összes futómű csavart, lánckerék rögzítőt, féknyereg rögzítőt.
Nincs más dolog, mennék nagyon, Kakucs már szirénhangokkal csábít.
:)